1.0 Aftalegrundlag
Vi glæder os til at byde dig velkommen på Bornholm. Vi vil gøre vores yderste for at give dig en skøn ferie. Der kan imidlertid altid ske uforudsete hændelser eller ændringer i ferieplanerne. For at vi er enige om, hvad der gælder i disse tilfælde, har vi lavet nedenstående lejebetingelser.
Arrangør af din rejse er A/S Team Bornholm, som er medlem af Rejsegarantifonden. Din ferie er derfor i trygge hænder hos os.
Grupperejser, bookinger i forbindelse med Folkemødet og specialarrangementer er ikke omfattet nærværende lejebetingelser, idet der gælder specielle aftaleregler for disse rejseformer.
2.0 Betalingsbetingelser
Hvis du har specielle ønsker til betalingsdatoer, er vi fleksible – men som udgangspunkt gælder disse regler:
Hvis du bestiller din ferie 45 dage eller mere før din ankomst
* Vi beder dig indbetale 25 % af lejebeløbet (dog minimum kr. 700) senest 10 dage efter din bestilling. Restbeløbet beder vi dig indbetale senest 45 dage inden din ankomst.
Hvis du bestiller din ferie mellem 6 og 44 dage før din ankomst
* Vi beder dig indbetale hele lejebeløbet dagen efter, at du modtager din bekræftelse fra os.
Hvis du bestiller din ferie mindre end 6 dage før din ankomst
* Vi kontakter dig og aftaler nærmere om betalingen – herunder informerer vi dig om muligheden for at betale med betalingskort.
Hvis du bestiller et ophold med ankomst efter 1. marts i det næste kalenderår
* Hvis du bestiller et ophold med ankomst efter 1. marts i det næste kalenderår, så er betalingsbetingelserne:
* 25% af lejebeløbet den 1. februar i det næste kalender
* 75% af lejebeløbet 45 dage inden din ankomst
* Eksempel: Hvis du bestiller et ophold i november med ankomst den 15. juli det følgende kalenderår, er betalingen således:
* 25% af lejebeløbet den 1. februar
* 75% af lejebeløbet den 1. juni
3.0 Sygdomsafbestillingsforsikring
Når du booker ferie gennem os, er du gratis dækket af vores sygdomsafbestillingsforsikring. Forsikringen sikrer, at du ikke er bundet af en bestilt ferie, hvis du alligevel ikke kan rejse på grund af en af følgende årsager:
* Alvorlig sygdom eller dødsfald hos dig eller de øvrige rejsedeltagere – eller jeres nærtstående
* Brand eller indbrud i jeres private hjem umiddelbart inden afrejsen
Vi håber ikke, at noget af ovenstående sker, men skulle uheldet være ude, er det en rar forsikring at have for dig, og forsikringen er som nævnt en gratis service for dig.
4.0 Afbestilling
Såfremt du ønsker at afbestille din rejse - og afbestillingen ikke skyldes forhold, som er omfattet af sygdomsafbestillingsforsikringen i punkt 3.0 - gælder følgende regler:
Ved afbestilling mere end 45 dage før ankomst
* Du kan annullere din rejse med et administrationsfradrag på 10% af rejsens pris (dog minimum DKK 700,-).
Ved afbestilling senere end 45 dage før ankomst
* Hele rejsens pris skal indbetales.
Folkemøde-Bookinger (bookinger med ankomst i uge 24)
* For bookinger med ankomst i uge 24, som er den såkaldte "Folkemødeuge", gælder der specielle afbestillingsregler.
* Bookinger med ankomst i uge 24 kan annulleres i op til 8 dage, efter at du har modtaget bekræftelse på dit ophold. Herefter vil din booking ikke længere kunne annulleres.
5.0 Ændringer eller udskydelse af ophold
Ved ændringer eller udskydelse af ophold mere end 45 dage før den planlagte ankomstdato
* Du kan ændre eller udskyde din rejse uden omkostninger. Såfremt du vælger at ændre/udskyde til en dyrere sæsonperiode, vil der dog være et tillæg.
* Bemærk: Du kan kun ændre/udskyde dit ophold én gang. Ved flere ændringer/udskydelser vil der være et administrationsgebyr.
Ved ændringer eller udskydelse af ophold senere end 45 dage før den planlagte ankomstdato
* Det er desværre ikke muligt at ændre eller udskyde opholdet. Hvis du ønsker at ændre eller udskyde opholdet, gælder derfor samme regler som nævnt under punkt 4.0 "Afbestilling".
6.0 Ændring af fly- og færgebilletter
Hvis du har bestilt din fly- eller færgebillet via os, kan du ændre billetten uden omkostninger, såfremt:
* Der er mere end 30 dage til afgangen.
* Du fremsender dit ændringsønske pr. mail eller ringer til os på hverdage mellem klokken 09:00 og 15:00.
Vi hjælper dig også gerne med ændring af billetter på andre tidspunkter – herunder hvis der er mindre end 30 dage til din afrejse – men kan der være begrænsninger på ændringsmulighederne, ligesom der vil være et ændringsgebyr. Gebyret varierer afhængigt af periodelængden frem til din afrejse samt hvilken afgang, som du ønsker at ændre til. Bemærk, at flybilletter ikke kan ændres/annulleres, hvis der er 30 eller færre dage til afgang.
7.0 Dato for modtagelse af ændringer
For afbestilling og ændringer af såvel lejemål som fly- og færgebilletter gælder, at afbestillingen/ændringen betragtes som sket den dag, hvor A/S Team Bornholm modtager skriftlig besked fra dig om ændringen eller annulleringen.
8.0 Reklamationer
Såfremt du efter ankomsten til feriestedet, konstaterer fejl eller mangler ved feriehuset/feriestedet, beder vi dig venligst kontakte feriestedets reception senest 24 timer efter, at du har konstateret fejlen/ manglen, således at den hurtigst muligt kan blive udbedret.
Vi lægger stor vægt på, at såvel kvaliteten som servicen på vores feriesteder altid er meget høj. Såfremt du oplever andet, hører vi meget gerne fra dig - også selvom fejlen blev rettet på feriestedet.
9.0 Forbehold
Vi vil gøre vores yderste for at give dig en god ferieoplevelse på Bornholm. Der kan imidlertid ske hændelser, som vi ikke har indflydelse på, og i disse tilfælde er vi fritaget for ansvar, ligesom der ikke kan gøres erstatningskrav gældende mod os. Disse tilfælde omfatter blandt andet:
* Strejker og lockouts
* Nedbrud eller andre former for ændringer i fartplaner hos rederier, flyselskaber og/eller bustransportører
* Krig, sygdomme eller usædvanligt vejrlig
10.0 Priser
De anførte priser på hjemmesider og trykt materiale er med forbehold for trykfejl og valuta-kursændringer.